ACB-Team
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
Avi ReComp EmptyIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Avi ReComp

Ga naar beneden 
AuteurBericht
JornHermans

JornHermans



Avi ReComp Empty
BerichtOnderwerp: Avi ReComp   Avi ReComp Emptydo apr 02, 2009 9:23 pm

1) Download AVI ReComp

In deze handleiding ga ik uitleggen hoe je een ondertiteling kan inbakken met behulp van AVI ReComp. Er zijn natuurlijk ook andere programma's die hetzelfde kunnen doen, maar ik vind deze de beste en de snelste. Ook is het gratis (freeware). Ook heb je dit binnen een paar muisklikken ingesteld en in het begin is het miss een beetje wennen, maar naar max. 3 keer gebruikt te hebben heb je het helemaal onder de knie en gaat het bijna vanzelf.
Als je de ondertiteling inbakt, dan kun je die niet meer veranderen!

Benodigdheden:
1. AVI ReComp v1.3.0
2. VirtualDubMod 1.5.10.2 (Zit bij installatiepakket)
3. XviD 1.1.2 Final (Zit bij installatiepakket)
4. AviSynth 1.5.10.2 (Zit bij installatiepakket)

Eerst download AVI ReComp (link is hierboven). Start de installatiebestand op en laat alles hetzelfde totdat je bij deze scherm komt:

Avi ReComp 57686275im9

Hier zie je dat alles wordt geinstalleerd en dus hoef je de benodigdheden nergens anders te zoeken of te downloaden en weet je dus dat alles goed is.
Nu gaan we weer verder tot deze scherm:

Avi ReComp 87818418ws8

Hier gaan we wel iets veranderen. We kiezen om alle extra bestanden (Extra Files) ook te installeren.
En nu gaan we weer verder met de installatie tot deze scherm:

Avi ReComp 75761874ib0

Hier gaan we alleen deze instellingen kiezen.

Nu blijf je op verder drukken totdat je klaar bent met de installatie. Als de installatie klaar is dan gaan we AVI ReComp openen.
Voor deze handleiding heb ik gekozen om Prison Break S3E09 om te zetten met gebakken ondertiteling. Dit heb ik gedaan omdat ik het dan met Nero Vision kan branden en een mooie menu kan maken. Start AVI ReComp op.

Avi ReComp 28794783fx8

Als je alles op de goede instellingen hebt gekozen tijdens de installatie dan moet je onderaan bij AVI ReComp dezelfde instellingen zien als bij mij. Als je VirtualDubMod in een andere map hebt geinstalleerd dan kun je dit veranderen bij 'Set Path' (zie onderaan).
Bij 1. kun je de videobestand kiezen (dit moet een *.avi bestand zijn!). Zoals ik al eerder zei heb ik PB gekozen.
Bij 2. kies je waar de nieuwe bestand moeten komen. Je kunt het indezelfde map zetten of in een andere map. Ik zet het in een andere map.
Bij 3. bepaal je hoe groot de nieuwe bestand moet zijn. Ik doe het altijd met 1:1 ratio. Dit wil zeggen dat de videobestand dezelfde grootte blijft als hoe het eerst was. Om te kijken hoe groot de originele videobestand is kijk je bij 3 (rechtsboven).

Nu klikken we op Additions

Avi ReComp 98977305rk7

Deze plaatje zullen we vaker gebruiken. Dus als ik zeg kijk naar figuur 1 dan bedoel ik de bovenstaande plaatje.
Bij AVI ReComp kun je niet alleen de ondertiteling inbakken maar ook andere dingen zoals je ziet. Nu zal ik al die dingen uitleggen:
Bij 1. kun je de grootte van de videobestand veranderen. Als de verhoudingen van de film bijv. 550*670 zijn en de beeld is echt misvormd kun je dit hier veranderen. Zie onderstaande plaatje.

Avi ReComp 651cv0

Bij Prison Break zie je dat de beeld originele verhoudingen als volgt zijn: 624*352. Als dit je niet bevalt dan kun je het veranderen bij 1 en 2. 1 is de breedte en 2 is de lengte. Ook kun je dan gelijk zien hoe het eruit ziet als je het veranderd.
Als je klaar bent met veranderen gaan we terug naar figuur 1.
Nu gaan we naar 2 (van figuur 1) kijken. Hier kun je de geluidinstellingen veranderen.

Avi ReComp 752ug0

Als je op 1 drukt dan kun je de audio instellingen veranderen. Ik hoef de instellingen niet te veranderen dus we gaan weer terug naar figuur 1.

Bij 3 (van figuur 1) kun je de ondertiteling toevoegen. Dit heeft eigenlijk geen verdere uitleg nodig .
Nu kijken we bij 4 (van figuur 1). Hier kun je een logo toevoegen. Dit is een watermerk zodat als je de filmpje verspreid dat je weet dat jij het hebt gemaakt en zo kan niemand credits ervoor nemen.

Nu zijn we eindelijk klaar met figuur 1. Nu gaan we de settings veranderen. (klik op Settings (bovenin).

Avi ReComp 22242765bz0

Bij 1. kun je de prioriteit veranderen. De hogere prioriteit des te meer RAM-geheugen die in beslag neemt en des te sneller het gaat. Bij prioriteit Idle dan gaat die niet starten. Dus deze prioriteit moet je nooit nemen want dit is gewoon verspilling van tijd en moeite. Ik zet de prioriteit altijd op High want dan gaat het snel. Wel kun je dan de pc niet gebruiken.
Bij 2. moet je Delete Temporary Files selecteren. Dit verwijdert dan een paar bestanden nadat die klaar is met omzetten die je tog niet zult gebruiken en het anders zelf moet weggooien.
Let op:: Als je Delete Source File selecteert dan verwijdert die de originele videobestand! Dit raad ik je af want als het mocht mislukken dan ben je de originele bestand kwijt en moet je deze opnieuw downloaden.
Zoals je waarschijnlijk al ziet staan; deze instellingen zijn voor elk videobestand anders. Dus als je 1 bestand de originele videobestand wilt verwijderen en de rest niet dan kun je bij de ene selecteren en de andere niet.

Nu klikken we op Queue (bovenin).

Avi ReComp 10qr4

Als je op 1. drukt dan gaat de bestand in de wachtlijst. Nu kun je dan andere bestanden toevoegen door helemaal van het begin opnieuw te beginnen en dan weer op 1. te klikken.
Als je wilt dat je pc uitgeschakeld wordt nadat AVI ReComp klaar is met omzetten dan moet je 2. selecteren.
3. en 4. spreken voorzich. Druk op 3 dan gaat die starten met omzetten en als je wilt dat die gaat stoppen met omzetten dan druk je op 4.



Bron Uit: Film Torrents
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Avi ReComp
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ACB-Team :: Handleidingen :: Guides :: Films-
Ga naar:  
Hoe maak ik een forum | ©phpBB | Ondersteuningsforum | Meld misbruik | Laatste discussies