ACB-Team
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
Paragrafen EmptyIndexLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Paragrafen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
JornHermans

JornHermans



Paragrafen Empty
BerichtOnderwerp: Paragrafen   Paragrafen Emptyvr apr 10, 2009 1:58 am

Paragrafen


Keer naar uw tekstredacteur terug en voeg een andere lijn aan uw pagina toe:


Citaat :
<! DOCTYPE HTMLPUBLIEK „- //W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN“
„http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd " >

<html>

<head>
<title>My eerste Web page</title>
</head>

<body>
Dit is mijn eerste Web-pagina
Hoe opwekkend
</body>

</html>
Bekijk het document in uw browser.

U zou uw document kunnen verwacht hebben om te verschijnen aangezien u het, op twee lijnen typte, maar in plaats daarvan zou u iets als moeten zien:

Dit is mijn eerste Web-pagina hoe opwekkend.

Dit is omdat Webbrowsers gewoonlijk geen bericht nemen van welke lijn uw code op is. Het ook neemt geen bericht van ruimten (u zou het zelfde resultaat krijgen als u „dit bent mijn eerste Web-pagina typte Hoe opwekkend ").

Als u tekst op verschillende lijnen wilt verschijnen, moet u dat uitdrukkelijk verklaren.

Verander uw twee lijnen van inhoud zodat zij als dit kijken:


Citaat :
<p>This is mijn eerste Web page</p>
<p>How exciting</p>

De pmarkering is voor paragraaf.

Bekijk de resultaten van dit. De twee lijnen zullen nu op twee lijnen verschijnen.

Denk aan de inhoud van HTML alsof het een boek - met paragrafen waar aangewezen was.
Nadruk

U kunt tekst in een paragraaf benadrukken gebruikend em (nadruk) en sterk (sterke nadruk). Dit zijn twee manieren om het zelfde ding vrij veel te doen, hoewel traditioneel, browsers em in cursief en sterk in vette letters tonen.

Citaat :

<p>Yes, dat <em>is</em> wat ik zei. Hoe <strong>very</strong> exciting.</p>

De onderbrekingen van de lijn

Kan de lijn-onderbreking markering ook aan afzonderlijke lijnen als dit worden gebruikt:


Citaat :
Dit is mijn eerste Web page<br/>
Hoe opwekkend

Nochtans, wordt deze methode te veel gebruikt en zou niet moeten worden gebruikt als twee blokken van tekst bedoeld zijn van elkaar afzonderlijk te zijn (omdat als dat is wat u u wilt waarschijnlijk doen de pmarkering wil).

Merk op dat omdat er geen inhoud die met de lijn-onderbreking markering wordt geïmpliceerd= is, daar is geen sluitende markering en het sluit zich met „/“ na „br“.

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Paragrafen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
ACB-Team :: Handleidingen :: Guides :: HTML en FLASH :: HTML Beginner Tutorial-
Ga naar:  
Maak een forum | ©phpBB | Ondersteuningsforum | Meld misbruik | Laatste discussies